Allmänna försäljningsvillkor för webbplatsen www.tailleurauto.com
Identifiering
Företagsnamn : Housses auto DBS
Juridisk status och aktiekapital: SAS med ett aktiekapital på 3 210 000 euro
Intracommunity VAT no.: FR 30 353 179 237
Huvudkontor: 2 rue du MaréchalLeclrec 59115 LEERS FRANKRIKE, Tel: 03 20 81 88 50
Webbplats: www.tailleurauto.com
E-post: contact@tailleurauto.com
Siret : 353 179 237 000014
APE/NA-kod: 4791A
Dessa allmänna försäljningsvillkor gäller för alla beställningar som görs på webbplatsen www.tailleurauto.com.
Dessa allmänna villkor fastställer rättigheter och skyldigheter för Housses auto DBS och dess besökare eller kunder i samband med försäljning av produkter som erbjuds på webbplatsen www.tailleurauto.com.
Kunden bekräftar att han/hon har läst de allmänna och särskilda försäljningsvillkoren (kampanjkoder) nedan vid tidpunkten för bekräftelsen av sin beställning. Dessa allmänna försäljningsvillkor utgör helheten av parternas rättigheter och skyldigheter.
Lovecar.se kan på beställning tillverka måttanpassade bilmattor Fram i svart, grått eller beige, 3-delade, 4-delade, MPV eller bagageutrymme, måttanpassade bilöverdrag Fram eller en komplett uppsättning i olika färger, samt halvmåttanpassade presenningar.
De allmänna försäljningsvillkoren är de som gäller den dag då beställningen godkänns.
Bekräftelse av en beställning av en produkt som erbjuds på webbplatsen www.tailleurauto.com innebär att du godkänner dessa allmänna försäljningsvillkor, utan att detta godkännande kräver en handskriven underskrift. "Dubbelklick" som bevis
Artikel 1: Definitioner:
I dessa villkor ska följande ord ha den betydelse som de har i denna artikel:
-Kampanjkoder och rabattkoder: datakoder som ger rabatt på de priser som anges i artikel 9 och som omfattas av ett system som beskrivs särskilt i nämnda artikel,
-Beställning: avser den beställning som kunden gjort på säljarens adress för de produkter som erbjuds till försäljning på webbplatsen,
-Konsument: avser kunden som motsvarar definitionen av "konsument" enligt den franska konsumentlagen, eller, i tillämpliga fall, Europeiska unionens lagstiftning vid internationell försäljning,
-Kommersiell garanti: avser den garanti för produkterna som säljaren är skyldig kunden enligt artikel 7 och som är överordnad den lagstadgade garantin,
-Produkt: avser den produkt som säljs av säljaren enligt detta avtal och som beställts av kunden,
Webbplats: avser webbplatsen Lovecar.se som förvaltas av säljaren eller någon annan webbplats, smartphone-applikation eller digitalt medium som också förvaltas av säljaren och som ersätter eller kompletterar den, förutsatt att kunden är rimligt informerad om detta,
-Transportör: det företag som ansvarar för att leverera beställningen till kunden,
-Säljare: företaget Housse-auto DBS.
Det spelar ingen roll om de ord som anges ovan uttrycks i singular eller plural så länge de skrivs med stor bokstav.
Konst 2: Syfte:
Dessa allmänna försäljningsvillkor gäller för försäljning av alla produkter som marknadsförs via webbplatsen.
Alla köpare förklarar att de har läst och accepterat dessa allmänna försäljningsvillkor när de lägger en beställning.
Genom att godkänna en beställning godkänner du dessa allmänna försäljningsvillkor.
Konst 3: Beställning:
Beställningar görs via webbplatsen.
Kunden ska öppna ett "kundkonto" på webbplatsen för att kunna göra en beställning eller göra en snabbbeställning utan att skapa ett konto.
Kunden identifieras genom den e-postadress som han/hon anger och genom ett konfidentiellt lösenord som han/hon väljer.
Om han eller hon förlorar sitt lösenord kan han eller hon återfå tillgång till sitt konto genom att skicka ett e-postmeddelande till säljaren via webbplatsen.
Beställningen är slutgiltig när kunden har bekräftat alla steg i köpprocessen.
I enlighet med den nya artikeln 1127-2 i den franska civillagen ska kunden, när beställningen har bekräftats, omedelbart informeras via e-post till den adress som han/hon har angett på sitt "kundkonto". Detta e-postmeddelande ska sammanfatta alla villkor för den beställning som gjorts.
Säljaren förbehåller sig rätten att stänga av eller avsluta kontot för en kund som bryter mot bestämmelserna i dessa allmänna försäljningsvillkor eller vars beteende inte följer de grundläggande reglerna för god användning av webbplatsen.
En person vars konto har stängts av eller stängts får inte göra en beställning på webbplatsen utan förhandstillstånd från säljarens tjänster.
Om en kund inte uppfyller skyldigheterna i dessa allmänna försäljningsvillkor kan detta leda till att kundens användarkonto avbryts eller till och med avslutas, utan att kunden befrias från skadestånd. Skadestånd som säljaren kan begära i händelse av bevisad skada. i händelse av bevisad skada.
Konst 4: Frakt:
4.1 : Villkor för mottagande av betalning
Beställningen kan endast skickas om :
-checken som skickats av kunden har mottagits och lösts in av säljaren, eller
-Internetbetalningen har bekräftats av den finansiella tjänst som ansvarar för transaktionen, eller
-Säljaren har fått meddelande om betalning genom banköverföring från sin bank.
När ovanstående villkor har uppfyllts sker leveransen inom 10 arbetsdagar för mattor och 15 arbetsdagar för överdrag.
Om betalningen inte har mottagits inom 10 arbetsdagar efter det att beställningen har bekräftats i enlighet med villkoren i denna artikel ska beställningen annulleras av rättsligt slag och leveransen ska inte vara förfallen.
4.2: Villkor för att häva misstankarna:
Leveransen av beställningen kan avbrytas om:
-Säljaren har en rimlig misstanke om att kunden har gjort en olaglig transaktion, eller
-Säkerhetsanordningarna för betalningsprocessen (SOGECOMMERCE) skulle varna säljarens kundtjänst om en avvikelse eller en risk i samband med det bankkort som används för transaktionen,
-Betalningen av beställningen hindras av en varning om kundens betalningsförmåga eller om betalningsförmånens giltighet.
Säljaren förbehåller sig rätten att annullera en beställning som har någon av de ovan nämnda grunderna för misstanke.
4.3 : Tillgänglighetsvillkor för produkterna
Produkterbjudanden och priser är giltiga så länge de är synliga på webbplatsen och inom ramen för tillgängliga lager av material.
Om en produkt inte är tillgänglig efter att ha gjort en flerfaldig beställning, kommer köparen att ta emot en delbeställning eller informeras om att beställningen är annullerad.
Kunden kommer då att få tillbaka beloppet för försäljningsordern, efter att ha informerats om att produkterna inte är tillgängliga eller inom den leveranstid som anges i dessa allmänna försäljningsvillkor.
Observera att återbetalningen kommer att visas på kundens bank- eller Paypal-konto inom upp till 14 dagar.
Säljaren har ingen kontroll över den dag då återbetalningen kommer att visas på kontot.
Om leverantören av den produkt som omfattas av garantin inte levererar produkten förbehåller sig säljaren rätten att erbjuda kunden en produkt eller tillbehör med likvärdiga egenskaper.
Kundens vägran eller tystnad inom 7 dagar ska leda till att beställningen annulleras.
4.4 : Leveranstider
Säljaren förbinder sig att skicka beställningen inom en beräknad tidsperiod på 8-10 arbetsdagar för tillverkning av mattor och 10-15 arbetsdagar för tillverkning av överdrag.
Artikel 5: Leverans och eventuell återlämning av beställningen:
Alla produkter som säljaren erbjuder via sin webbplats är specialtillverkade.
Alla leveranstider beräknas i arbetsdagar. Den anges vid varje beställning. Om så inte sker kommer produkten att levereras inom trettio dagar ienlighet med artikel L111-1 3° i den franska konsumentlagen.
Leveransdatumet beräknas med hänsyn till varornas tillverknings- och transporttid. Produkterna levereras till den leveransadress som kunden valt under beställningsprocessen.
Leveranserna sker i Frankrike och Belgien. Leverans till ett annat land är inte möjlig om säljaren inte uttryckligen nämner det på webbplatsen.
Leverans ska ske med Mondial Relay, DPD Predict, GLS, beroende på kundens val via webbplatsen, till den adress som kunden angett vid beställningen. Denna förteckning över transportörer är inte uttömmande och säljaren förbehåller sig rätten att begära en annan eller att avsluta samarbetet med någon av dem.
Transportpriset får ändras i enlighet med utvecklingen av de priser som tillämpas av transportören. Den beräknade leveranstiden är 48h-72h arbetsdagar för Frankrike.
Om kunden inte anger en korrekt eller fullständig adress kommer kostnaden för att returnera paketet att debiteras kunden.
Eventuella exceptionella förseningar som inte överensstämmer med säljarens åtaganden och som orsakas av force majeure enligt fransk lag och rättspraxis kommer att meddelas kunden av säljaren och kan inte tillskrivas säljaren (exempel: stängning av leverantörens produktionsanläggningar).
Om transportören inte är närvarande vid leveranstillfället på den angivna adressen, lämnas ett meddelande om att det har passerat i brevlådan eller skickas ett meddelande via e-post. Kunden måste kontakta transportören för att tillsammans med denne fastställa ett leveransdatum.
Utan denna information returneras paketet till oss. Kostnaden för att returnera paketet kommer att debiteras kunden.
Om beställningen inte tas i anspråk inom 60 dagar efter det att den returnerats till säljaren ska beställningen anses vara bekräftad och varorna frigjorda.
Säljaren erbjuder även fraktkostnaderna i Frankrike för transportören Mondial Relay.
Säljaren accepterar returer av produkter på följande villkor:
Följande kommer att betraktas som skäl för återvändande
-Fel eller kvalitet på produkten (med förhandsbedömning av säljarens kundtjänst).
För specialtillverkade produkter: problem med produktens mall (uppenbart fel av säljaren vid tillverkningen av produkten eller vid förberedandet av beställningen).
Följande kan inte accepteras som skäl för retur
-Kvalitetsfel som orsakats av felaktig användning/hantering/installation av produkten (inklusive cigaretthål, snår, fläckar etc.).
- Färgen på överdraget eller mattan (defotografier och den grafik som presenteras på webbplatsen är inte avtalsenliga och inte heller företagets ansvar).
-För specialtillverkade produkter som beställs och personifieras av kunden, om problemet med produktens mall/tillverkning beror på fel i den information som lämnades när beställningen gjordes. (Om felet kommer från kunden accepteras ingen retur).
Denna begäran ska skickas direkt till webbplatsen, genom att klicka här.
Alla förfrågningar om service efter försäljningen måste göras till säljaren inom 15 dagar efter leveransen. För att genomföra en SAV krävs foton av kunden. Efter denna period kommer inga krav att accepteras.
Begäran måste tydligt ange kundens ordernummer och fullständiga kontaktuppgifter så att Lovecar kan utfärda en förbetald returetikett.
När produkterna tas emot kontrolleras de av säljarens berörda avdelning. Efter bekräftelse från den senare kommer produkterna antingen att repareras/modifieras kostnadsfritt eller återbetalas inom cirka 10 arbetsdagar om Lovecar utesluter den första lösningen.
Vid retur av mattor på grund av problem med säljarens mall kan kunden efter att ha mottagit de defekta mattorna välja mellan en fullständig återbetalning av produkterna eller tillverkning av nya skräddarsydda mattor genom att skicka ett spårningsark till kundens hem. Kunden ansvarar för att skriva ner mallen, vilket gör att måtten blir så exakta som möjligt, och skickar den sedan till säljarens designkontor på säljarens bekostnad för gratis tillverkning av nya mattor.
Lovecar accepterar inte några återkallelser av sina specialanpassade sortiment:
- Gummimattor, bäst, Premium
- Stövelsemattor: Gummi, bästa, premium
- Alla våra skräddarsydda överdrag (alla färger)
Endast snöstrumpor och halvt skräddarsydda presenningar är berättigade till 14 dagars ångerrätt.
Artikel 6: Finansiella villkor :
6.1 : Produktpriser
Produkternas priser anges i euro, inklusive alla skatter, men exklusive frakt- och hanteringskostnader, vars belopp läggs till produktens pris när beställningen slutligen bekräftas.
Säljaren förbehåller sig rätten att när som helst ändra priserna och de tekniska egenskaperna för de produkter som anges på webbplatsen. Produkterna ska faktureras på grundval av de priser som gäller vid tidpunkten för den slutliga bekräftelsen av beställningen som beskrivs i artikel 3.
En prisförändring på en eller flera produkter kan vara av engångskaraktär, eftersom den ingår i en kampanjverksamhet som beslutats av säljaren och vars varaktighet bestäms i tid.
Produkterna förblir säljarens egendom tills det fullständiga priset som säljaren erbjuder har betalats.
6.2 : Betalningsmedel
Betalning kan ske på flera olika sätt: med kreditkort, med 3X betalning utan avgift (från 60€ av köpet), med check, med överföring eller med PayPal.
Betalning med check får dock endast ske med check från en fransk bank. För beställningar som betalas med check: Kunden ska skicka ett brev per post tillsammans med checken (med beställningsnumret på baksidan).
Kundens beställning ska anses vara giltig när betalningsbankernas godkännande har bekräftats enligt artikel 3.
6.3 : Bankuppgifter
Säljaren sparar inte kundens bankuppgifter. De kommer att begäras för varje ny beställning.
Alla transaktioner som utförs med kreditkort sker under strikt sekretess och kryptering med hjälp av Société Générales system SOGENACTIF eller någon annan liknande tjänst som tillhandahålls av en partnerbank till säljaren.
6.4 : Betalningsmöjligheter
Säljaren kan bevilja en betalningsmöjlighet som kallas "tre gånger utan kostnad", med vissa förbehåll, som i förekommande fall ska anges när beställningen görs.
Detta är en kostnadsfri kredit som inte medför några extra kostnader för kunden och som har en löptid på mindre än tre månader.
Säljaren kan när som helst, efter eget gottfinnande, dra tillbaka erbjudandet om en betalningsfacilitet från webbplatsen. Säljaren kan också ställa relevanta villkor för en sådan betalningsfacilitet.
Betalningsfaciliteten kommer då inte längre att vara tillgänglig för kunden.
6.5 : Ingen insättning
Ingenting i dessa villkor utgör en deposition i den mening som avses i artikel 1590 i civillagen. Eventuella förskott som kunden gjort för en beställning som inte utförs ska återbetalas utan ökning.
6.6 : Förfallna betalningar
Eventuella obetalda fakturor kan leda till rättsliga åtgärder. Säljaren förbehåller sig rätten att av kunden kräva bankens utestående avgifter, juridiska avgifter och lagstadgad ränta inom ramen för de villkor som föreskrivs i gällande lag. (De tillämpliga artiklarna är L111-8 i lagen om civilrättsliga verkställighetsförfaranden och L121-21 i konsumentlagen).
För varje beställning som görs av en professionell kund i enlighet med lag nr 2012-387 av den 22 mars 2012, kommer en fast ersättning på 40 euro att faktureras för säljarens inkassokostnader i händelse av utebliven betalning.
Detta belopp kan vara högre om de lagligt återvinningsbara kostnaderna för uppbörd överstiger beloppet för denna fasta ersättning.
Artikel 7: Bestämmelser om garantin:
7.1 : Rättslig garanti :
Följande artiklar kommer att återkallas:
-Säljaren är bunden av garantin för dolda fel i det sålda objektet som gör det olämpligt för det ändamål som det var avsett för eller som minskar detta ändamål så mycket att köparen inte skulle ha förvärvat det, eller bara skulle ha betalat ett lägre pris, om han hade känt till dem.
-Köparen måste väcka talan på grund av rehabiliteringsfel inom två år efter det att felet upptäcktes.
Inom ramen för den lagstadgade garantin kan konsumentkunden välja mellan att reparera eller byta ut varan, med förbehåll för de kostnadsvillkor som anges i artikel L.217-9 i konsumentlagen.
Den rättsliga garantin om överensstämmelse gäller oberoende av den kommersiella garantin.
Kunden kan besluta att tillämpa garantin mot dolda fel på det sålda föremålet i den mening som avses i artikel 1641 i civillagen, i vilket fall han/hon kan välja att antingen häva försäljningen eller minska försäljningspriset i enlighet med artikel 1644 i civillagen.
Dessutom informeras konsumentkunden om den garanti för överensstämmelse som föreskrivs i artikel L. 217 5 och följande i konsumentlagen, vilken sträcker sig över tjugofyra månader från och med leveransen av produkten.
7.2 : Kommersiell garanti
Utöver den lagstadgade garanti som föreskrivs i civillagen åtföljs beställningen av en kommersiell garanti som beskrivs nedan:
Säljaren ger en kommersiell garanti på sina produkter för för tidigt slitage av de material som ingår i produkterna, begränsad till gratis reparation, utbyte av den artikel, de delar eller tillbehör som säljaren anser vara defekta eller återbetalning om tillverkaren beslutar att de två första lösningarna är uteslutna.
Anpassade bilsätesöverdrag garanteras i 2 år av den kommersiella garantin.
Alla bilmattor garanteras i 1 år av den kommersiella garantin.
Startpunkten för den kommersiella garantin är det datum då orderbekräftelsen skickas via e-post efter köpet i enlighet med det förfarande som anges i artikel 3 i dessa allmänna villkor.
När den kommersiella garantin har löpt ut tar säljaren inte längre emot returer (med undantag för den rättsliga garantin).
Den kommersiella garantin gäller inte vid normalt slitage av produkten, delar eller tillbehör till produkten.
Förmånen av den kommersiella garantin går förlorad om produkten försämras på grund av dåligt underhåll, dålig hantering eller felaktig användning av produkten (cigaretthål, snår, fläckar etc.).
Förmånen av den kommersiella garantin går också förlorad om reparationer utförs på produkten (oavsett om de utförs personligen eller av en yrkesman) utan förhandsgodkännande från Säljarens kundtjänst.
Art 8: Eftermarknadsservice:
Kunderna informeras om att det finns en kundtjänst som de kan kontakta på följande adress
SWEETCO GROUP (Lovecar.se)
Eftermarknadsservice
28A rue de Toufflers
59390 LYS LEZ LANNOY
Telefon: 03 20 81 88 50
-Alla förfrågningar om information, särskilt om hur produkterna fungerar, måste göras via denna tjänst.
Artikel 9: Särskilda villkor för kampanjkoder :
Dessa särskilda villkor gäller endast för användning av kampanjkoder.
Kampanjkoder (som ger rabatter i euro, i procent eller i produktgåvor) som distribueras på webbplatsen är endast giltiga på samma webbplats.
Endast kampanjkoder som utfärdats av säljaren accepteras på webbplatsen. Kampanjkoder som består av rabattkoder i euro eller i procent utgör ett avdrag från det totala beloppet för kundens beställning.
Kampanjkoder kan användas för att betala för: Produkter, leveranskostnader eller för att erbjuda en gåva.
Kunden kan ange den kampanjkod som han eller hon har i sin ägo vid tidpunkten för bekräftelsen av beställningen, under förutsättning att den är giltig vid tidpunkten för beställningen.
Det ytterligare belopp som behövs för att betala hela beställningen (beräknat som skillnaden mellan det totala beloppet för beställningen och vinsten från kampanjkod) ska betalas med hjälp av de olika betalningsmetoder som Säljaren erbjuder.
Endast en rabattkod (oavsett om det är en kampanjkod eller inte) accepteras per beställning (vissa rabattkoder - kampanjkoder eller inte - kan inte kombineras med andra rabatter eller andra åtgärder på webbplatsen).
Den sist inmatade koden är den som kommer att behållas.
Vissa rabattkoder är personliga och har ett giltighetsdatum. En rabattkod kan inte tillämpas på en beställning som redan är under behandling.
Kupongkoder kan inte bytas ut mot sitt ekonomiska värde. Dessa allmänna försäljningsvillkor gäller för rabattkoder.
I händelse av en motsättning mellan en bestämmelse i denna artikel och en annan bestämmelse i dessa allmänna villkor ska bestämmelsen i denna artikel ha företräde.
Artikel 10: Rätten till återkallelse :
I enlighet med artikel L. 221-18 i den franska konsumentlagen har kunden, om han/hon är en konsument, en betänketid på 14 dagar från den dag då han/hon tar emot varorna för att returnera en produkt.
Med undantag för specialtillverkade produkter (Best, Premium, Rubber, covers) enligt artikel L. 221-28 i konsumentlagen:
"Ångerrätten kan inte utövas för avtal om leverans av varor som tillverkats på beställning eller som är tydligt personliga (t.ex. specialtillverkade möbler).
Kunden tillhandahåller ett ångerformulär på webbplatsen. genom att klicka här
I enlighet med punkterna 4° och 5° i artikel L. 221-228 i konsumentlagen är denna ångerrätt ogiltig om produkterna har använts på ett sätt som inte kan betraktas av en rimlig person som en enkel provkörning.
Säljaren förbehåller sig rätten att göra denna bedömning mot bakgrund av den returnerade produktens slitage och synliga tecken på användning.
Produkterna måste returneras i sin originalförpackning, i perfekt skick och tillsammans med alla tillbehör som levererats (som en del av erbjudandet).
Konsumenten har tidigare kontaktat säljaren via e-post genom att klicka på här
Säljaren förbehåller sig rätten att inte ta emot paket där avsändaren inte tydligt kan identifieras (efternamn, förnamn, adress, ordernummer, returnummer).
Om du returnerar alla beställda produkter får du tillbaka hela det betalda beloppet.
Kostnaden för att returnera varorna ska bäras av kunden.
Säljaren förbinder sig att efter mottagandet av returen återbetala de betalda beloppen inom 14 dagar.
Dessa returer ska skickas uteslutande till följande adress
SWEETCO GROUP (Lovecar.se)
Returneringstjänst
28A rue de Toufflers
59390 LYS LEZ LANNOY
Frankrike
SPECIFIK KLAUSUL TAILLEURAUTO.COM
I enlighet med artikel L120-20-1 i den franska konsumentlagen har kunden en betänketid på 14 dagar från det att varorna har hämtats för att returnera en produkt.
Med undantag för specialtillverkade överdrag och mattor som tillverkas på beställning enligt artikel L121-21-8 i konsumentlagen:
"ångerrätten kan inte utövas vid avtal om leverans av varor som konsumenten har beställt eller som är tydligt personliga (t.ex. specialtillverkade möbler).
När produktionen har börjat är det inte längre möjligt att avbryta beställningen.
Lovecar-produkterna ger inte upphov till några inskränkningar i våra specialanpassade sortiment:
- Gummimattor, bäst, Premium
- Kofferrumsmattor: gummi, Best, Premium
- Alla våra skräddarsydda överdrag (alla färger)
Endast snösockor och presenningar kan omfattas av 14 dagars ångerrätt.
Denna ångerrätt är ogiltig om produkterna har använts på ett sätt som en rimlig person inte kan betrakta som ett användningstest. Lovecar.se förbehåller sig rätten att göra denna bedömning utifrån den returnerade produktens slitage och synliga tecken på användning.
Kunden ansvarar för kostnaderna för att returnera varorna.
Produkterna måste returneras i sin originalförpackning, i perfekt skick och tillsammans med alla tillbehör som ingår i erbjudandet.
Kunden ska tidigare ha meddelat Lovecar via e-post för att få ett returnummer.
Riskerna i samband med returen av produkten, oavsett orsak, är kundens ansvar (brott, förlust av delar etc...)
Om produkten förloras av transportören under transporten är kunden ensam ansvarig för detta och kommer inte att ersättas av Lovecar.se
Returerna ska skickas till följande adress
SWEETCO GROUP (Lovecar.se)
Returavdelningen
28A rue de Toufflers
59390 LYS LEZ LANNOY
Frankrike
Artikel 11: Personuppgifter :
För en korrekt behandling av beställningen ska de insamlade personuppgifterna vara föremål för databehandling för att på ett korrekt sätt tillhandahålla den onlineförsäljningstjänst som säljaren tillhandahåller.
Kunden bekräftar att han/hon har läst och förstått detta.
Den information som samlas in är endast avsedd för säljaren för att denne ska kunna utföra sin onlineförsäljningstjänst på ett korrekt sätt.
Denna information kan användas för statistiska undersökningar, men på ett sådant sätt att kundens anonymitet bevaras.
Denna databehandling är föremål för en deklaration till CNIL nr 13337777.
Uppgifterna kommer inte att sparas längre än vad som är nödvändigt för det ändamål för vilket de samlades in och aldrig längre än 20 år.
I enlighet med den franska dataskyddslagen av den 6 januari 1978 har kunden rätt att när som helst få tillgång till, korrigera och motsätta sig alla personuppgifter genom att skriva, per post och med identitetsbevis, till följande adress
HOUSSES AUTO DBS
Lovecar kundtjänst
2 rue du Maréchal Leclerc
59115 LEERS
Frankrike
Artikel 12: Immateriella rättigheter :
Webbplatsen är säljarens egendom i sin helhet, liksom alla relaterade rättigheter.
Varje reproduktion, helt eller delvis, måste godkännas av ägarna.
Ingenting i dessa allmänna försäljningsvillkor ska innebära någon överföring av immateriella rättigheter, i synnerhet till produkterna, på någon som helst grund.
Artikel 13: Tillämplig lag och jurisdiktion :
Dessa allmänna försäljningsvillkor omfattas av fransk lag.
Konsumenterna informeras om att de, Fram innan de vänder sig till domstol, kan använda sig av medling i enlighet med bestämmelserna i den första avdelningen i den sjätte boken i den första delen av konsumentlagen.
För att inleda medling kan konsumenten anlita medlare vars kontaktuppgifter är följande: https://www.medicys.fr/
Vi påminner om att konsumenten för att kunna inleda medling först måste ha lämnat in ett klagomål till säljarens kundtjänst i enlighet med bestämmelserna i dessa allmänna försäljningsvillkor.
I händelse av en tvist om tolkning, genomförande, giltighet eller uppsägning av dessa allmänna försäljningsvillkor, liksom om bildandet, tolkningen, genomförandet, giltigheten eller uppsägningen av den försäljning som ingåtts genom beställningen, ska domstolarna i den jurisdiktion där säljaren har sitt säte ha exklusiv behörighet för alla kommersiella kunder.
Om en internationell beställning görs av en yrkesutövare ska den jurisdiktion som anges i denna punkt tillämpas.