Snabb och kostnadsfri leverans
Hos Lovecar får du gratis leverans med Mondial Relay-transportören.
Vi erbjuder tre leveransmetoder: Mondial relay, DPD Predict och GLS för snöstrumpor.
Du kan få din beställning levererad till Frankrike, Monaco, Korsika och Belgien (i bergsområden, på franska öar och Korsika kan det tillkomma extra transportkostnader).
För de franska utomeuropeiska departementen och territorierna är det enda du behöver göra att skapa din adress på http://www.shopiles.fr/ och sedan göra din beställning på vår webbplats. Paketet levereras till din shopiles-adress som levererar paketet direkt till ditt hem i DOM TOM!
Gratis leverans till en valfri reläpunkt
Är du inte tillgänglig för att ta emot en leverans? Välj en av de 3800 Point Relais i hela Frankrike! Leveransen är gratis. Ditt paket kommer att vara tillgängligt i din Point Relais 5 arbetsdagar efter att det skickats av oss. Våra beställningar behandlas inom 24 timmar på vardagar. Beställningar som görs på fredag efter kl. 11.00, på lördag eller söndag behandlas från och med måndag.
Hur fungerar det?
- När du gör din beställning väljer du Mondial Relay-leverans när du väljer transportör. Ett fönster öppnas och erbjuder dig olika reläpunkter som ligger närmast din leveransadress.
- Markera den Relay point du vill ha och slutför sedan din beställning.
- Våra tjänster skickar ett e-postmeddelande med ditt spårningsnummer och Mondial Relay skickar ett annat e-postmeddelande med leveransdatum.
Leveranstider Leverans inom 2 till 3 arbetsdagar, leverans på lördagar, utom söndagar och helgdagar.
Preliminär tid, inte garanterad.
En försening i förhållande till dessa vanliga tider kan inte ge upphov till någon ersättning.
Leverans i hemmet eller på kontoret i Frankrike mot en avgift.
PREDICT är en tjänst från transportföretaget DPD. Det är en leveranstjänst med tidsbeställning på de datum och tider som föreslås via SMS efter avsändningen. (Därför är det viktigt att du anger ditt mobiltelefonnummer när du beställer) Observera: Om du inte svarar på sms/mail från PREDICT-tjänsten kommer leveransen att ske som vanligt mellan kl. 8 och 18.
Hur fungerar det?
- Det är viktigt att uppge ett giltigt mobiltelefonnummer för att kunna utnyttja PREDICT-tjänsten.
VIKTIGT: PREDICT-tjänsten använder den fullständiga adress som du angav vid beställningen för din leverans. Om adressen ändras (främst postnumret) kommer leveransen att ske på vanligt sätt, mellan kl. 8.00 och 18.00. - När du gör din beställning väljer du DPD Predict time slot delivery vid valet av transportör och slutför sedan beställningen.
- När din beställning har skickats skickas ett SMS till dig med leveransdatum och leveranstider (med tre timmars mellanrum).
- Du väljer det förslag som passar dig och svarar via SMS (priset beror på din operatör) eller på DPD:s webbplats för att få fler alternativ (andra datum/tider, annan adress, i ett relä beroende på om beställningen är berättigad, till en granne eller till ett DPD-byrå).
- På den planerade leveransdagen får du ett SMS som påminner dig om den leveranstid du har valt.
Tidsfrister
Leverans inom 2 till 3 arbetsdagar, utom lördagar, söndagar och helgdagar.
Preliminär tidsfrist, inte garanterad.
Förseningar i förhållande till dessa vanliga tidsfrister kan inte ge upphov till någon ersättning.
Gratis hemleverans endast för snöstrumpor
Våra beställningar behandlas inom 24 timmar på vardagar. Beställningar som görs på fredag efter kl. 11.00, på lördag eller söndag behandlas från och med måndag.
Hur fungerar det?
- Vanligtvis levereras paketet till dig personligen. Du bekräftar mottagandet genom att skriva under GLS-förarens följesedel. En annan familjemedlem kan också ta emot paketet åt dig.
- Om du inte är hemma frågar GLS en granne om de kan hämta ditt paket. Om ingen granne kan ta emot paketet kommer GLS att skicka det vidare till byrån (distributionscentralen) i väntan på ytterligare instruktioner från mottagaren om en andra leverans.
- Leveranssedel: Om paketet inte kunde levereras direkt till mottagaren lämnar GLS-föraren en leveranssedel med viktig information, t.ex. namn och adress till den granne som paketet levererades till samt möjligheter att ordna en ny leverans.
Preliminär tidsram, inte garanterad.
Förseningar i förhållande till dessa vanliga tidsramar kan inte ge upphov till någon kompensation.
SÄKER BETALNING
Vi använder den senaste tekniken för att skydda dina betalningsuppgifter och se till att de behandlas i en säker miljö. All din information behandlas strikt konfidentiellt och vårt SSL-certifikat, bland andra skyddsåtgärder, garanterar en krypterad transaktionsförbindelse. Förekomsten av 2 indikatorer garanterar att vår webbplats är säker:
- Vår URL börjar med "https://". "S" står för "secure"
- Det finns ett hänglås i adressfältet.
Dina olika betalningsmetoder
På vår webbplats säkras dina transaktioner via Société Générale's Sogenactif-system. Vi accepterar betalning med : CB, Mastercard och Visa. För att göra detta behöver du ditt kreditkortsnummer, dess utgångsdatum och kryptogrammet (de tre sista siffrorna på baksidan av kortet). Vid betalningstillfället kommer du att överföras till en säker plattform där de uppgifter som utbyts är krypterade, ingenting visas eller lagras under transaktionen.
Det är möjligt att betala dina inköp i tre kostnadsfria delbetalningar via autogiro och tillhörande administrationsavgifter. För att kunna utnyttja detta betalningssätt måste summan av din beställning vara högre än 60 euro. För att göra detta behöver du ditt kreditkortsnummer, dess utgångsdatum och kryptogrammet (de tre sista siffrorna på baksidan av kortet). Det totala beloppet för din beställning kommer att delas upp i 3. Det första beloppet kommer att debiteras omedelbart, de andra 2 kommer att debiteras samma datum, de följande 2 månaderna. Till exempel, för en beställning på 60 euro som görs den 05/04/2022 kommer vi att dra 20 euro den 05/04/2022, 20 euro den 05/05/2022 och 20 euro den 05/06/2022. Liksom vid kontantbetalning med kreditkort är bankplattformen helt säker.
För närvarande är den här betalningsmetoden endast tillgänglig för beställningar online (inte för beställningar som bekräftas via telefon med kundtjänst).
Betalningen tar några minuter:
1. Välj PayPal som betalningsmetod när du slutför din beställning.
2. Du kommer att omdirigeras till PayPals webbplats för att göra betalningen.
3. Om du redan är PayPal-kund kan du logga in med dina inloggningsuppgifter och bekräfta betalningen. Om du inte har något PayPal-konto kan du skapa ett och bekräfta betalningen.
4. Du kommer att omdirigeras till vår webbplats när din beställning och betalning har bekräftats.
Du kan också välja att betala oss via banköverföring. Din beställning sparas i 7 dagar, varefter den annulleras. När beställningen har gjorts får du våra bankuppgifter via e-post. Observera: ange ditt ordernummer i rubriken för din banköverföring. Så snart vi har mottagit din överföring och den har bekräftats av vår bokföringsavdelning kommer vi att lägga din beställning i validerad betalning och påbörja produktionen.
När du betalar med check sparas din beställning i 7 dagar och bekräftas när betalningen har kommit in. Efter denna period annulleras den. Checken ska skickas till följande adress
TAILLEURAUTO.COM
2 rue du Maréchal Leclerc
59115 Leers
Observera att du måste ange ordernumret på baksidan av checken.
Artiklarna kommer att tillverkas först när checken har mottagits och godkänts av vår bokföringsavdelning.
Ange det totala beloppet inklusive moms (20 %) för din beställning.
GARANTI
Som ett bevis på våra produkters kvalitet är vi den enda webbplats som säljer skräddarsydda bilöverdrag och mattor som erbjuder en garanti på våra produkter.
Alla våra skräddarsydda överdrag är garanterade i 2 år.
Våra bästa, premium och gummigolvmattor är garanterade i 1 år.
Våra presenningar är inte garanterade. Men om din produkt har ett tillverkningsfel efter att du har fått den kan du göra en serviceförfrågan genom att klicka här.
Detaljerna för våra garantier anges i artikel 6 i våra allmänna försäljningsvillkor, som är följande
Lovecar.se ger ett års garanti på Premium-, Best- och gummimattor och två års garanti på skräddarsydda överdrag för eventuella defekter eller materialfel som är begränsade till kostnadsfri reparation, utbyte av den artikel, de delar eller tillbehör som Lovecar.se anser vara defekta eller återbetalning om tillverkaren beslutar att de två första lösningarna inte är möjliga.
Våra skräddarsydda mattor Best, Premium och Rubber har 1 års garanti. För att kunna utnyttja garantin kommer du att bli ombedd att tillhandahålla ett foto av den defekta produkten. Garantiperioden börjar gälla från och med det datum då orderbekräftelsen som skickas via e-post efter köpet träder i kraft.
Lovecar.se tar inte emot några returer när avtalsgarantin har löpt ut. Avtalsgarantin gäller inte vid normalt slitage av produkten, delar eller tillbehör till produkten. Garantin går förlorad vid försämring av produkten på grund av dåligt underhåll, dålig hantering eller felaktig användning av produkten (cigaretthål, snår, fläckar osv.). Garantin går också förlorad om produkten repareras (personligen eller av en fackman) utan att vår kundtjänst i förväg har godkänt detta.
I händelse av fel från vår sida på den produkt som omfattas av garantin förbehåller sig Lovecar.se rätten att erbjuda kunden en produkt eller tillbehör med likvärdiga egenskaper.